ovanlig lördag

Idag skulle jag jagat 2-minutersintervaller, ett helt gäng, men benen är som cement och huvudet hänger inte med. Trött och less. Istället för att deppa ner mig (vore annars en enkel utväg) bestämde jag mig för inomhusträning. När hände det sist? I mitt vardagsrum? På med musiken och igång. Försökte hålla tempot uppe, skrämde katt och grannar som såg mig genom fönstret, båda pojkarna skakade skeptiskt på huvudet och jag hade lite svårt att koncentrera mig. Trots allt – det blev mage, armar och rumpa i ungefär 35 minuter, med ganska hög puls. Lite hemmayoga på det – nu är det dags för bio för hela familjen och sen middag på restaurang. En ganska ovanlig lördag på alla vis, alltså!

Intervallerna tar jag imorgon, det är en dag då också.

Här kommer lite bildbevis och förklaringar till en grym sidoplanka och en bra balans/styrkeövning för hela kroppen. Nu har ni iallafall något att skratta åt, det är ju lördag! (stolt fotograf: store Bengt. Sorry för bakgrund, här tränar man i vardagsmatrummet …)

 

 

 

 

 

 

 

sidoplanka med drag – håll höften uppe under hela övningen, böj ner och ”hämta” något bakom dig och sträck upp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

superman/woman/hen: sträck upp, kryp ihop och möt utsida hand/utsida fot och sträck ut – upprepa 8-10 ggr på varje sida, sätt inte ner foten i marken emellan. Tar på utsida ben/rumpa/småmuskler i fötterna/ryggmuskler – en fantastisk övning!

En kommentar

  1. Pingback: på studs

Lämna en kommentar