vi kör en favorit i repris!

En vecka kvar till jul. Det betyder – tadaaa – att jag är sjuk! Varför ändra ett vinnande koncept, liksom? Jag menar, likt inköp av hyacinter och kokande av julkola så måste ju en redig julflunssa klaras av.

För exakt 1 år sen, nästan på dagen faktiskt, var jag också sjuk. För att inte tala om för TVÅ år sen, hujedamej. Då låg jag på sjukan i rosfeber. Den här gången är det mer en influensa deluxe, som tack för att jag vilade och faktiskt inte tränade under förra infektionen för 2 veckor sen. Lite småfeber, mycket snuva och ont i ryggen. Tjoho!!

Låt oss då fokusera på lite roligare saker. Som mina julklappar. Långa långa listor har lämnats till när (föräldrarna) och kär (mannen). Eller nä, inga långa listor men nåt önskar jag mig ju. Även om det är inkorrekt på alla sätt och vis att göra det. Man ska inte bidra till konsumtionshets och onödiga prylar. Men en grå ullpläd räcker ju ett helt liv iallafall … Mannen fick i år stränga order om att INTE överräcka det han brukar göra: handskrivet (bättre ord för sista-sekunden) kort med texten ”Presentkort” och valfritt tillägg: Klätterrep/Helg på hästgård/Fancy ansiktsbehandling/Resa. De här har nämligen en tendens att inte inträffa. Inte någonsin. Med förklaringen ”jag vet ju inte vilket rep du vill ha, bättre du köper själv”, ”var finns det hästar nånstans då”, ”inte vet jag väl var man gör ansiktsbehandlingar” osv. Så det sa jag att han inte behövde fixa i år. Undrar om han är lättad?

Vi har en alldeles speciell julklapp till pojkarna i år, men det får jag återkomma till. Kan ju hända att de annars snappar upp det här.

Nu blir det ryggläge och funderingar på julmaten. Det ska jag väl hinna med, även om toaletten och tvättstugan inte blir färdigbyggda före jul. Spelar roll, ingen firar väl jul bland smutstvätten ändå.


20141216_140319ser ni – solen skiner!! ut och spring!! 

IMG_20141216_123828very stylish

7 comments

  1. Influensan är lika säker som julen själv. Hoppas de tajmar varandra så influensan tar slut när julen kommer på riktigt!

  2. Vi känner alla med dig och skickar i skrivande stund massor av värmande julvindar över Östersjön!! Men ändå mitt i allt detta önskar vi av AnnaTomten, så här i förskott innan jul, lite härliga GRÖNA tips på julmat – från oss som är lite trötta på allt fläsk, nötkött, korv och sylta med mera som setts som obligatoriska tillbehör på det svenska julbordet. Och så kanske Madame kan ordna med lite lätta träningstips på denna sida, till när vi fixar nödrimmen till klapparna eller ätit för mycket fika efter kaffet!!! GOD JUL önskar Tomtarna i Fuldjucket

    1. Carro, en öm punkt det där 🙂 Jo, jag vill nog – har bara inte hittat energi eller inspiration. Man vill ju gärna att det ska ge läsaren något mer än bara vardagsreflektioner och jag har försökt hitta ett sätt att kombinera Crossnature och bloggandet … men blir jätteglad att du frågade, det var en bra spark i rumpan!
      och tack – jag mår alldeles prima, förutom den där förlamande latheten som alltid finns i bakgrunden 🙂 hoppas att du mår fint!

Kommentera

