ojojojoj

Om jag inte varit vanliga Anna, utan om jag hade varit fantastiska MarathonMia, så hade jag nu tänkt såhär:

”det här intervallpasset var inte hemskt, det var bara hitskickat för att verkligen sätta mig på prov såhär en vecka före Prag. Det är bra att det kändes överj-ligt, det betyder att kroppen (ingen aning om vad hon hade tänkt här …) …” ”Det är vid såna här tillfällen som jag är glad för att mina ben alls kan springa, att jag är frisk och att jag till och med kan le åt farbrorn med stora öronmuffar som glatt skakade på huvudet när jag for förbi med hopskruttat ansikte.” ”Det kommer att kännas så mycket bättre på lördag, med ballonger och glada barn och sol och tjeckiska folkdansare längs banan.” (finns det sånt längs banan?)

Nu är jag inte Mia. Långt ifrån. Men jag önskar att jag vore lite mer som hon. Så att jag kunnat tänka tankar som ovanstående, istället för att öva på alla finska svordomar som jag kan. Det här intervallpasset var inte kul. Det kändes inte bra. Det var tungt. Benen ville inte, lungorna ville absolut inte och jag ville nog inte tillräckligt heller. Men, jag gjorde det. Nästan hela passet. 12 x 2 min i 4-fart planerat. Det blev 6 x 2 min i ungefär 4-4.10 fart och sen 4 x 2 min i 4.15-fart. Jag gav iallafall inte upp halvvägs. Men jag tänkte. Fick ta till lite schlager igen – ”oh, ah, just a little bit, a little bit moooore”. Passande.

Morotskaka och semesterplanering på schemat, med vännerna. Det är betydligt trevligare än intervaller.

Men tack, coach, för att du sparkar mig i rumpan sådär per email. Jag behöver rätt många sparkar. Du sprang faktiskt där bredvid en liten stund och skrek ”fortare, fortare, det ska bränna i rumpan!!!”. Det gjorde det, kan jag berätta.

hittade den här på google när jag sökte på tjeckisk folkdans. Då måste det väl stämma?

3 comments

  1. Förstår känslan. Segt när kroppen inte alls är med på noterna…
    Men bra att du inte gav upp halvvägs! 🙂

    Det kommer gå bättre nästa gång!

Kommentera

