egen träning

Nu är jag igång med träningen! Ja, med min egen alltså. Crossnature-grupperna är ju inte till för mig utan för alla deltagare och även om jag joggar med och visar och rättar så blir det förstås inte någon fokuserad träning för egen del. Nu har jag tagit hjälp av en som verkligen vet vad hon talar om – the one and only Madde – för att jag ska hållas hel och bli stark så att jag åtminstone kan hålla mina grupper utan att tuppa av …

Upplägget är enkelt – 3 styrkepass och 2 cardiopass per vecka, plus lite cykel hit och dit sålänge säsongen tillåter. Jag gillar att styrkepassen är fokuserade och det känns inte svårt eller mentalt jobbigt att få dem gjorda – en dag ben, en dag bål och överarmar och en dag rygg och axlar. Ungefär sådär. Klart att det finns omöjliga övningar men det är väl meningen att jag ska klara dem så småningom – jag som trodde att excentriska chins var någorlunda lätta. Ehh … Jag var väldigt lik en tung påse potatis när jag försökte hålla emot men bara rasade ner från stången, gång på gång. Ont i händerna gjorde det också.

Det blir bara att försöka igen eftersom det är ”potatispåsedag” idag. Kanske jag orkar 1 mer idag än förra veckan?

Min helg fylldes av finaste långväga vännerna, god mat, mycket prat och skratt. En energikick som räcker länge – tillsammans med höstsolen som lyser hos oss. Livet är bra härligt.

IMG_20140914_154059vår terass är nästan färdig – fint att solen skiner …

IMG_20140913_134213

2 comments

Kommentera

