o-bekväm

Igår när jag stretade genom regnet mot tågstationen klockan nio på kvällen så konstaterade jag att jag må vara många saker, men bekväm, det är jag inte. Lat, absolut. Bekväm, not so much. Vi har bara en bil nu och det ställer vardagen rätt så mycket på ända. Jes, man gör både miljön och plånboken en tjänst, men stressnivån är definitivt högre. Vi pusslar vem som ska ha den lilla bilen vilka dagar – och när på dagen – cyklar, bussar, tågar och bilar mellan olika jobb och olika arbetsplatser. Det fungerar nu när vädret är samarbetsvilligt. Lär fungera sämre när cykel inte längre är en option framåt november sådär. Nä, jag är ingen vintercyklare, det får erkännas. Framförallt inte när jag måste ha 3 ombyten för olika jobb med mig under en dag.

En sak som ställer till det är att man inte får ta cykeln på tåget mellan 7 och 9 på morgonen. Nähä. So much for kortare cykelpendling. Blev slängd av tåget med cykel och allt förra måndagen och det var på håret att jag löste det – hade ju en grupp som väntade på mig inne i stan. Det är 18 km hemifrån in till centrum så man kvistar inte dit hursomhelst, iallafall inte om man heter Anna och är en långsam cyklist.

Nåväl. Sitter still gör man ju inte så värst.

Imorse såg det ut såhär i Kasabergsskogen. SuperBootCamp originalgänget kör lite mage – ”skicka trasig trädgårdshandske”. Perfekt start på dagen!

20140910_073322

2 comments

  1. Jag förstår dig! Vi har två bilar (bor på landet och kollektivtrafiken finns, men är sådääääär)!
    Fattar inte hur politiker tänker när de vill höja bensinen, för att få fler att åka kollektivt. När det kollektiva inte funkar!!! 😦

    Kram M

Kommentera

