domen

Imorgon eftermiddag är jag kanske lite klokare – eller sen inte om det är en fluffläkare jag valt … – kring vad som hänt med framförallt mitt högra knä. Jag gjorde min facebookresearch och fick många bra svar på vilken ortoped som var bäst på idrottsskador. Valde den som fått flest röster (och som btw opererat både finska hockeyspelare och mr Beckham) och fick tid rätt snabbt. När jag berättade att jag sprungit ett terrängultra så sa han bara enkelt att ”ja, då är det troligen en belastningsskada” och efter undersökning med vridningar som både gjorde ont och inte så föreslogs en mindre magnetröntgen. Typ magnetröntgen light, då. Görs imorron, sen ringer han och så får jag veta om jag ska såga av benet eller om jag kan behålla min plats på Noux Classic i september. Ungefär så. Han sa med lätt röst att ”om det är frakturliknande skador så får du ju ha kryckor”. Ja, DET är ju en jättebra idé. Crossnature Crutches, då eller? hm.

Eftersom jag ändå var i halv chock så passade jag på att beställa gardiner till sovrummet, det var liksom lika bra. Sydda. Av nån annan. Hilfe. Tänk om jag valt fel tyg. Enkla men komplicerade beslut.

Återkommer när jag vet om jag ska bli heltidssjukskriven eller ej. Bifogar en bra tanke, helt utan sammanhang.

SSOTW_BB_4

6 comments

  1. Förstår att det känns trist Anna! Men låter som du är en bit på väg och magnetröntgen är bra. Håller tummarna att det inte är ngt allvarligt. Kram på dig:)

Kommentera

