tillbaka

… till verkligheten. Om ni visste så skönt det är att loppet är gjort – jag var nog lite trött på att vänta där på slutet. Nu behöver jag inte nerva på ett tag, istället är det dags att se framåt.

Lite har man nog lärt sig genom de lopp man gjort. Jag spolade vader och lår med iskallt vatten både på kvällen och morgonen efter loppet och jag smorde in låren med liniment dagen efter. Enda stället jag har ont är mellan stor- och pektå på höger fot, blåsan vill inte riktigt ge med sig. Måndagen ägnade jag åt att irra omkring i ett sommarhett Stockholm, helt utan mål. Jag var nog lite vimsig och lätt illamående. Vätskebrist, helt säkert. Det har försvunnit men istället har jag blivit galet sömnig. Sådär mitt på dagen. Sov faktiskt middag igår men det hjälpte inte så värst, däremot kunde jag förstås inte somna på kvällen.

Jag har inte sprungit på riktigt ännu men har haft mina vanliga pass Crossnature – inte har det varit tal om någon fullfjädrad träning men jag har joggat och rört på mig och det har känts mer än bra. Kroppen är nog lite konstig. Förra året kunde jag inte gå dagen efter loppet, benen bara vek sig och det tog några dagar innan jag kunde lägga av med min zombiewalk. I år har jag nästan inte ens varit stel – jag väljer att tro att styrketräningen har gjort nytta, för med tanke på hur många knäböj som jag gjort det senaste året så måste ju någon muskelfiber ha vaknat …

Äta efter ett långlopp är en annan femma. Jag är fortfarande inte speciellt hungrig, men det kommer nog krypande. Sen vet jag att jag blir som ett omättligt monster, det har bara tagit lite längre tid i år. Jag har försökt fylla på med bra saker, grönsaker och bra protein och förstås bra choklad. Ett måste. Det ligger ett Snickers i skafferiet som jag inte kastat mig över ännu men det är väl bara en tidsfråga. Hoppas nån annan nappar den före mig …

Regn hos oss idag och efter en tidig start med Crossnature så blir det nu innejobb.

Frågan är när man borde börja skogsträningen inför Noux Classic i september. Inte den här veckan, iallafall …

 

2 comments

Kommentera

