svullen

Kanske det är ett tecken på att jag är en bra bit över 40, eller så är det värmen, eller så håller jag på att förvandlas till en säl – men jag känner mig helt uppblåst. Benen dunkar, magen är rund och jag känner mig som hundra kilo. Jättebra inför söndagen. Har ägnat detta lite funderingar. Jag är absolut inte glutenintolerant, men jag brukar må som bäst när jag inte äter alltför mycket vitt bröd och pasta. Det kommer på något sätt naturligt. När jag gjorde min 10 dagars detox så var den både laktos- och glutenfri och jag mådde prima, men hade inte så hemskt mycket energi för löpning.

Efter detoxen så införde jag gluten igen lite försiktigt och jag tog tillbaka min älskade morgonkesella (kvarg). Bra så, men jag märkte nog av det direkt på mängden vätska jag samlar i kroppen. När jag nu försöker ladda in lite mer inför loppet så blir det bara värre, magen bråkar och hela jag är som fylld av vatten. Nu är jag lite rådvill, inte kan jag plocka bort glutenet NU, några dagar före loppet. Det vore ju som att skjuta sig själv i foten. Fast att springa med 3 kg extra vätska i kroppen känns inte heller sådär tjohejs. Obs att det här INTE är en viktfråga, det handlar om att optimera läget inför Tjejmarathon.

Någon som har fiffiga tips och mer kunskap? Nån som känner igen sig?

Förresten är loppet typ imorron. Eller på söndag. Känns lika illa det. Suck.

/Sälen

Screenshot_2014-06-05-06-58-12

5 comments

  1. Varför kan du inte plocka bort glutenet om du tror att det är boven? Är du rädd att inte få i dig kolhydrater? Du kan ju ladda med ris och potatis. Lika bra stärkelsebomber som pasta men utan gluten.

    1. Det tänkte jag ju inte på … korkad jag är. Tack A-K. Klart jag kan välja det! Synd att jag bakade värsta kanelbullsberget idag bara, hehe. Och åt en.
      Det blir potatisparty före söndag istället för pastaparty 🙂

  2. Det är ju också väldigt varmt (i alla fall här), vilket ofta leder till att man samlar på sig mer vätska. Men som Förvånad skriver, ris och potatis funkar också bra att kolhydratsladda med om du tror/vet att gluten är problemet.

Kommentera

