inte helt optimalt

Bodom Trail i torsdags – jag ställde in. Kom i säng för sent och eftersom jag ätit tårta som uppladdning för loppet så fick jag förstås en total sockerchock och kunde inte sova. Vaknade av att det ösregnade, halsen kändes skum och jag mådde inget vidare. Ställde in loppet och tillbringade sen hela dagen med att ångra mig. Såg rapporter från loppet, bilder och glada ansikten och mådde verkligen kasst för att jag är en sån fegis. Det hade förmodligen varit alldeles underbart.

På fredagen åkte vi så till Stockholm och firade fina vänner i dagarna tre. Alldeles underbart, sjukt roligt och helt galet – och kanske inte helt optimalt som uppladdning för Tjejmaran. Men det är klart – dans halva natten och långa promenader genom stan är nog inte det sämsta! Jag var åtminstone klok nog att hålla alkointaget på en mycket blygsam nivå, jag blir ju tillräckligt slut utan att lägga till extra orsaker. Och roligt hade vi så det räckte och blev över.

Nu börjar sista veckan före Tjejmarathon. Vi har pratat lite om hur man ska förbereda sig och ladda och jag tror att jag ska försöka såhär:

Tisdag: Lugn jogg och 4 långa backar i mycket lugn fart.

Onsdag: Vila

Torsdag: Crossnature (som ledare)

Fredag: Lugn jogg

Lördag: Vila och resa till Borås

Söndag: Tjejmarathon!!

IMG_20140531_112605HTL på Kungsgatan i Stockholm – kan verkligen rekommendera!

20140531_180407tema maskeradbal!

20140531_212959

6 comments

  1. Du är så grym, Anna! Ska bli roligt att följa tjejmaran. Kul att du bodde på HTL, jag visste inte att de hade öppnat nu. När jag började på min myndighet låg vårt kontor i de lokalerna ;=) Lite nyfiken därför.

  2. Lycka till, Anna! Du är min stora springhjälte och igår när jag äntligen kom iväg på mitt första jogg post-bebis så tänkte jag hela tiden på saker du lärt mig. Om hållning, om rytm, om tempo, och om glädjen i jogget. Tack! Du rockar! Sänder dig en styrkekram inför lördagens prestation. Det fixar du galant!

Kommentera

