ljuset. doften.

Så kom det då. Det där ljuset som man väntat på så länge. Sommarkvällen som aldrig blir riktigt mörk. Fåglarna som håller hov till långt efter elva. Idag var det 27 grader här – i maj. Konstigt, men helt i linje med det knepiga vädret under hela det här året. Kvällen är varm – stod just ute och krattade ner nya gräsfrön och hoppades att det utlovade regnet skulle göra entré. Åskan dundrade i bakgrunden men något regn kom det inte. Tyvärr, för det hade vår gigantiska nysådda jordåker behövt för att kunna förvandlas till gräsmatta.

Det doftar där ute. Mellan hägg och syren, som jag blev påmind om igår. Jag ska plantera hägg i trädgården – syrener har jag redan. Allt som doftar och som har vita blommor tänkte jag skulle få rum i vår trädgård.

Idag har det smoothie-dag under detoxen. Det kändes först lite sådär, jag gillar ju att tugga, men det har gått över förväntan. Inte blev jag hungrig heller – inte mer än vanligt. Det har varit mättande smoothies fulla med diverse nyttigheter, mycket nötter, en med kokosmjölk, en piggelin med mynta och lite annat. Sen ska man dricka rödbetsjuice på morgonen – passar ju perfekt före långlopp har jag hört. Kanske man ska fortsätta med just den detaljen efter detoxen. Jag har varit helt sjukt sugen på Pepsi Max (min nemesis) lite då och då men lösgodissuget har faktiskt inte alls varit omöjligt. När jag tänker efter har jag inte velat ha det alls, däremot ost. Konstigt. Well, imorgon är det mat igen och sen är detoxen slut på fredag kväll. Fira med en flaska rött kanske? haha. Skojade.

IMG_20140519_070247

20140519_195022

 

One comment

Kommentera

