dags för fokus

Jag kom till ett beslut häromdagen. Nu har jag bloggat ett par år och jag är väldigt glad för alla som läser och för alla som ibland ger sig till känna, men jag tycker inte att jag kan tillföra er så mycket just nu. Inspirationen finns inte riktigt och tiden borde istället läggas på att föra vardagen och livet framåt. Ett alternativ var att lägga ner hela bloggen men det hade känts väldigt tomt, så jag funderade vidare några varv och kom fram till att:

Det blir blogginlägg 3 dagar i veckan, på fasta dagar. Så vet ni när ni kan förvänta er något nytt och så lyckas jag förhoppningsvis fylla inläggen med mening.

Så, från och med nu så kör jag tisdagar, torsdagar och söndagar! Prenumerera gärna så får ni en ping de dagarna.

Vad sägs, blir det bra det här? Mindre ångest, mindre slötid framför datorn och hoppeligen mer engagerande och intressanta funderingar här!

Och – idag bara råkar det vara tisdag och vet ni vad? Imorgon ska jag börja med mitt livs första detoxprogram. NÄNÄ, ingen såndär ”bara dricka konstiga juicer och bli helt matt”, utan en väldigt väldigt omtyckt detox som Sis Deli här i Helsingfors kör två gånger om året. Man får hem precis ALLT man behöver i energiväg under 10 dagar, färdiga måltider och mellanmål och dryck och allt och det ska bli fantastiskt spännande. Maten är ekologisk och utvald för att ge kroppen bästa möjliga näring.

Det är inte meningen att man ska gå ner i vikt med den här detoxen – meningen är att man ska rena kroppen och få hjälp att bli av med en del envisa beroenden. Låter helt prima, tycker jag. Eftersom jag rör på mig mer än genomsnittet så ska jag lägga till lite extra, som quinoa, nötter och mandelmjölk etc. Det gillar jag.

Återkommer i saken på torsdag.

Hej sålänge!!

 

One comment

Kommentera

