terränghäng

Rötter, smala stigar, stenar och grenar. Inte något som jag är så värst bekväm med, men jag borde nog bli om jag ska springa Tjejmarathon alldeles snart. På långfredagen gjorde jag ett försök att bemästra terrängen ute i Noux skogar. Vi skuttade (nåja) fram bland träden och njöt av påskvädret som verkligen var något alldeles exceptionellt. Fåglarna sjöng, vi sprang längs sjöar och mossiga berg och det var faktiskt alldeles underbart att bara vara där. Det var inte enkelt, fötterna vrickade sig fram och tillbaka, rötter överallt och en hel del teknisk löpning som verkligen inte känns lätt på något vis, men farten var lagom och lite här och där så infann sig flytet.

Pratade med Anna-Karin om att jag blir stressad av att löpningen tar tid, vi var ute i 4,5 timmar och skrapade ihop 24 km. Omsatt i fart så blir det typ ”snigel”, men som vi diskuterade så är det kanske just det som behövs ibland. Att behöva anpassa sig efter omständigheterna och bara vara. Nu tog vi det lugnt och pausade ofta – min första tanke var förstås ”nublirjagförsenadhem” och den andra var ”kanvifortsättaspringanu” – men samtidigt så var jag rejält trött när vi kom tillbaka, så frågan var hur mycket fortare jag egentligen kunnat tillryggalägga just den biten med svår terräng. Vi sprang på bra när vi sprang och trötta blev vi och framförallt så var det väldigt bra träning för knoppen, för mig.

Resten av påsken har mest bestått av mat, choklad och jobb ute och inne med huset. På onsdag kommer grävskopan och börjar schakta runt jordmassor i vår före detta trädgård och jag har försökt rädda livet på lite olika obestämda blomsorter genom att flytta dem till min ”interimsrabatt”. Om det funkar återstår att se.

20140418_131513

20140418_131519

20140418_132102

20140418_152332

 

här bor trollen

 

4 comments

  1. Vilken härlig natur ni fick njuta av under rundan – härligt!
    …och ge terränglöpningen några pass så brukar både huvud och vristerna ”tuna” in! 😉

Kommentera

