segare, eller?

Jag brukar se mig själv som en person som sällan är sjuk. Fast, när man ser tillbaka på det senaste året så stämmer det inte riktigt, blev jag påmind om häromdan. Det verkar som att jag lyckas pricka in en julsjuka varje år och nu blev jag krasslig igen. Förmodligen hann jag med en kort förkylning däremellan som jag förträngt. Nu funderar jag på följande:

Är det någon mer än jag som tycker att flunsor och förkylningar blir segare och svårare att bli av med när man verkligen försöker mota bort dem i tid? Alltså, om man petar i sig ingefära och citron och echinagard och antioxidanter och immunstärkare och alltmöjligtannat så fort man får minsta flunsa-känning så blir iallafall inte jag sjuk direkt, MEN det pågår liksom där i bakgrunden ändå och så tar det en vecka innan det bryter ut. Sjuk typ 2 dagar och sen segar det sig bort ur kroppen igen. Eller är det bara inbillning? Borde man bara ge efter och låta kroppen bli sjuk i några dagar och sen bli frisk ta-daa!? Eller så utesluter det ena inte det andra. Vore intressant att höra vilka erfarenheter ni har.

Idag är jag inte lika seg iallafall, det är definitivt på väg bort men kroppen är inte helt hundra. Har alltså inte sprungit på efvigheter men jag är så väldigt mogen och klok att jag struntar i att nojja över det. Japp. Eller. Hm.

Såhär kan man starta dagen fast man är lite ruttig – jag behöver ju inte alltid träna i hundratio, snarare i fem … Världens bästa Crossnature-gäng!!

20140414_095608

 

 

 

3 comments

  1. Du frågade tidigare om järntillskott. Då de mätte min Hb innan förlossningen låg den på låga 108. Började då dricka Ferronol. Förlorade 700 gram blod vid förlossningen, MEN hör och häpnad. En flaska ferronol senare ligger mitt Hb nu på 138 😀 Så det tillskottet fungerade helt tydligt!

Kommentera

