busy doin nothin

Livet tar sina kringelikrokar och oavsett hur det vänder sig så har man rumpan bak. När man har för mycket jobb så vill man ut och bort. När man inte har nåt jobb så vill man in och med. När man jobbar vill man vara ute och när man arbetar ute vill man ha klackaskor och handväska. Det tar på orken att fundera på vad som kunde vara och det tär att inte komma hela vägen fram i det man vill. Samtidigt – det berikar att kunna vara flexibel, att få möta människor för att de och jag vill, att få hjälpa och inspirera och känna att man faktiskt gör skillnad. Svårt val. Egen, fri och understimulerad eller annans, styrd och inspirerad? Lite så känns det nu.

Idag har jag varit upptagen med att göra ingenting. I jobbväg. Däremot har jag kommit några steg – eller kliv faktiskt – framåt i husbygget. Jag har förhört pojkar på kommande prov. Jag har kört ett helt gammalt parkettgolv till tippen och jag har köpt alla garderober som behövs på Ikea. Jag har inte haft några träningsgrupper, jag har inte sprungit, jag har inte tränat och jag har knappt varit ute. Jag är trött i kroppen och jag tänkte att jag bara skulle sitta en stund och läsa en bok. Men jag har dåligt samvete. Busy doin nothin är jobbigt, mentalt. Listan med ”borde” är lång.

Om man hade visst när det skulle hända och vända så vore det enklare.

Något som faktiskt HAR vänt är ju årstiden. Nu är det faktiskt vår – och det här med att vara fri men lite tyngd känns faktiskt en smula lättare.

20140331_122658

här är vi faktiskt ganska busy – med kålmaskande

2 comments

  1. Svår balansgång! Kan du skala upp? Mer företagsjobb, företagsgrupper?! Du kanske iaf kan ha kavajen på i inledningsskedet då -dvs vid säljet! 😉

Kommentera

