effektivitetsministern

Jag är inte känd för att få saker ur världen precis, så när det händer är det extra härligt. Den här veckan HAR jag sprungit, jag har fått undan lite surdegar och framförallt har helgen gett en ordentlig skjuts åt byggandet här hemma. Jag har målat tak och väggar, spacklat stenfoten i källaren, målat paneltak och planerat nästa steg. Nu är det faktiskt ”bara” att lägga golven och göra väggarna klara som återstår. Förutom lilla toaletten då. Och skåp och sånt … och … men det är verkligen inte mycket kvar om man jämför med hur det såg ut för 2 månader sen. Man måste glädjas åt det man åstadkommer, annars blir man helt knäpp på det här byggandet.

Igår samlades Team Crossnature för långpass. Jag tittade ut genom fönstret tidigt på morgonen – snöstorm. Hm. Klockan 13 när vi sprang iväg sken solen så det stack i ögonen. Bra. Det blev en helt underbar runda i Esbo centralpark på fina grusvägar. Vädret kändes som att det var påskhelg ungefär, vi kämpade på i solen och motvinden och slog nytt distansrekord för säsongen – allt från 16 till 20 km blev det! Härliga positiva löpare, det blir en rolig träningsvår tillsammans.

Nu greppar jag penseln igen, återkommer!

IMG_20140308_165218

blivande arbetsrummet i nya källaren

One comment

Kommentera

