100 dagar

Det här inlägget skulle jag ju posta häromdagen men då sa det sprak och poff i min datorladdare och sen tog batteriet slut. Så av bloggande och datoranvändande blev intet. Vi tar det nu istället!

Screenshot_2014-02-28-06-50-19

För några dagar sen var det just 100 dagar kvar till mitt och vårt stora mål i sommar – Tjejmarathon. Vet inte om det är bra eller bara hjärtsnörpsframkallande att ha en nedräkning i telefonen men man blir iallafall påmind.

I år har det inte blivit så mycket löpning. Inte som en bekant som precis loggat 1000 km under januari och februari, det är sinnessjukt mycket. Typ över tio mil/vecka. Här har det mer legat på 0 – 30 km per vecka om ens det. Å andra sidan har jag tränat kroppen bra med Crossnature och jag försöker övertyga mig om att det gör nytta. MEN, man blir inte uthållig och bra på att springa om man aldrig tar ett löpsteg, så nu får det bli ändring på träningsupplägget.

100 dagar kvar innebär tre månader eller 14 veckor. På de veckorna ska backträning, terränglöpning och långjoggar rymmas, helst varje vecka. Vi som tränar tillsammans i Team Crossnature har gemensamma långjoggar varje helg och helst borde man lägga på 1-2 km för varje pass med ett kortare långpass var tredje eller fjärde vecka. Nu är vi uppe i ungefär 15 km-rundor, så vi hinner bra med att bygga upp oss till de riktigt långa rundorna på 30-33 km. MEN, alltför många långpass bör man inte missa, det tar tid att vänja kroppen vid belastning under många timmars löpning.

På 100 dagar hinner både våren och försommaren komma och rundorna blir bara bättre och bättre. Något att se fram emot!

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s