enklaste träningen

När man inte har så mycket tid eller kanske inte har tillgång till sitt vanliga träningsställe så är tabata-träning helt perfekt. Vi bodde en natt i Arusha i norra Tanzania och på det hotellet fanns ett gym som jag använde på eftermidagen och sen på morgonen innan vi åkte vidare. Ingen aircon, men öppen dörr ut mot poolen och fint löpband, så det blev bra träning! Vi hade en halvtimme att spela med så det var bara att försöka vara effektiv. Såhär gjorde jag:

10 min uppvärmning på löpband

Tre olika ”dubbla” tabator, dvs övning 1 i 20 sek, 10 sek vila och sen övning 2 osv, totalt 4 varv.

  • Armhävningar + ryggresningar
  • Situps + benböj med litet hopp
  • Tricepsdipp + utfallssteg

Stora delar av kroppen genomtränade på en knapp halvtimme – och jag hade träningsvärk i armarna dan efter!

IMG_0890

efter träning kan man vila …

Annonser

En kommentar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s