utmanad

Hade lite missat att Mammaspring utmanat mig på en lista. Det var ju pinsamt att jag inte sett det, men här följer iallafall lydigt mina svar 🙂

1. Bästa skorna? På vintern Salomon Speedcross, sliter just nu på mitt tredje par. Passar både Crossnature och löpning. När det är barmark har Adizero Tempo Boost vunnit mitt hjärta, jag lämnar Asics DS Trainers åt sidan och väljer Boost:en istället. Underbar sko.

2. Bloggen alla borde läsa? Alltså, ingen aning. Jag blir allt sämre på att läsa bloggar och hänga med, men jag hittade den här häromdan med alldeles tokigt fina recept och bilder. 

3. Te eller kaffe? Te. Helst grönt och rooibos. Fast jag skäms över att säga att efter 42 år ha börjat vänja mig vid soja lattes. Himla dum ovana. 

4. Tv-program man inte får missa? Älskar Suits. Älskar. Älskar. Älskar. Får mig att vilja vara jurist och bo på Manhattan och ha snygga klänningar, klackaskor och långt hår. Och vara briljant. 

5. Boken alla bör läsa? Allt av Paolo Coelho men helst Pilgrimsresan. Allt av Marianne Fredriksson.  Och säkert I kroppen min, som jag själv ännu inte läst men just köpt.

6. Bästa jeansmärket? Tiger jeans. Mina vader ryms och rumpan blir inte platt. Och MiH, men såna äger jag inte för de har jag inte råd med.

7. En pryl ingen borde kunna leva utan? En förtrollad lampa med en egen ande i.

8. Alkohol eller alkoholfritt? Svår fråga! Gillar goda viner. Tål ingen alkohol längre. Hm. Säger alkohol för att man ibland får offra lite för en god middag med bra viner.

9. Bästa Daten? Med någon som får mig att skratta så jag gråter. 

10. Drömjobbet? Konceptutveckling hos något riktigt bra sportmärke, gärna med hållbar inriktning. Som svenska Röjk, exempelvis.

11. Vad gjorde du om du vann 5 miljoner på lotto? Euro? Svimmar, förstås. 

 

 

 

One comment

Kommentera

