team crossnature

Igår drog vi igång Team Crossnature – mot Tjejmarathon! Tanken med hela spektaklet är ju att vi ska ha roligt och få träningssällskap under våren, oavsett deltagande i loppet eller ej. Vi har en lång lista med namn som är med på ett eller annat sätt och vill du också få pepp och inspis för vårens löpning så hör av dig så sätter jag dig på mailinglistan!

Sju vinterlöpare pratade bort ungefär 13 km igår, mestadels på plogade trottoarer men också några korta bitar i 15 cm nysnö. Positivt, givande, intressant och som vanligt väldigt mycket enklare att springa när man har sällskap. En prima start på träningen och nästa vecka blir vi säkert ännu fler.

När man inte har sprungit längre sträckor förut (eller på en tid) så ska man tänka på återhämtningen. Även om turen kändes lätt så behöver kroppen vänja sig vid den extra belastningen och man gör klokt i att vila eller träna alternativt dagen efter. Äta bra – en självklarhet – och dricka lite extra vatten. En bra vana, lika väl att börja med den redan nu. Jag gjorde en frukostsmoothie idag av kylskåpsfynd, lite äpple, apelsin, kiwi och grönkål. Glömde ingefäran. Gott, friskt och välgörande. Mer sånt!

20140201_114225delar av gänget poserar

20140202_111622

Annonser

One comment

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s