härligt!

Vilken go respons jag fick på min förra text – tack för att ni är så positiva! Det ska nog gå, jag fick iallafall ägna rätt mycket tid åt att fundera ut svar på de finska svar jag fick på mitt fb-inlägg … Idag diskuterade jag hur man skulle laga en trasig dragkedja med en tjej i tygaffären. På finska. Eller, hon diskuterade och jag kom med lite frågeord, men vi förstod varann! Det finns hopp, och hem kom jag med en dragkedja i rätt längd.

Igår var det handbollsturnering 7.30 – 17 och det tog emot att ge sig ut och springa efter det. Som tur är var min finskalärare (ok, min man då) på humör, så det blev en runda ihop och jag fick lite översättningsmeningar under tiden. Dubbel nytta. Idag hade jag planerat in en runda i vår fantastiska nationalpark Noux – jag har inte utforskat den så mycket ännu, men jag hoppas att våren bjuder på många rundor där. Just vad som behövs inför Tjejmarathon. Jag och Anna-Karin sprang ca 12 km på ganska smala stigar med mycket rötter. Farten var låg men det var otroligt bra träning både för fötter och huvud. Minus 7 och ganska perfekt vinterväder för löpning.

20140126_104558

20140126_104545

 

3 comments

  1. Ja! Nu har du bestämt dig va?
    Och jag förstår precis din frustration över finskan. Vet hur det känns, och det känns verkligen som ett handikapp. Men – du har bestämt dig och det kommer att gå fint!

  2. Tack för sällskapet i Noux! Efter en lång varm dusch lade jag mig på soffan under en yllefilt med en trevlig bok. Ledde till en underbar eftermiddagstupplur. Lyx!

Kommentera

