rutiner

Jag såg Annas träningsplanering på instagram häromdagen. Jag borde göra något liknande – åtminstone borde jag strukturera både min träning och mina dagar bättre. När man inte har ett 9-5 jobb att gå till så rinner dagarna så lätt mellan fingrarna, man gör det ena och det andra men sällan det man borde för att komma framåt eller dit man vill.

Det är knappa tre veckor tills vi åker till Tanzania, det är sportlov och när vi kommer hem går vintern mot vår. Tre veckor perfekta för bättre struktur, för nya rutiner och lite bättre koll. Jag har några mål med våren – återkommer med dem, men för att nå dit måste jag fokusera bättre. Och få saker gjorda, ni vet ju att jag är dålig på det.

När det gäller träningen så är det väldigt enkelt. Börja träna! Bara för att man leder Crossnature några gånger i veckan betyder det inte att man automatiskt blir vältränad och stark – det gäller att träna själv också. Framförallt gäller det för mig att börja springa igen. Tjejmarathon i juni blir en omöjlig uppgift om jag inte får luft under sulorna och det NU.

Vad gäller livet i övrigt är det lite mer komplicerat. Egenföretagande, lite jobbsök vid sidan och ett husbygge – det blir lätt fel prioriteringar där. Behövs lite krafttag för att få ordning på de rutinerna, kan jag säga.

Så – jag börjar med träningsrutinen och i helgen lägger jag upp en plan för den där livsrutinen. Låter som en plan. Nu har man frisk luft i kroppen efter ett kyligt Crossnature-pass, vi hade -15 när vi tränade men det gick bra. Känns skönt efteråt!

 

2 comments

Kommentera

