välkommen!

Hej Vintern! Välkommen till oss! Du är efterlängtad av både barn och vuxna, fast kanske inte av gamla katten här hemma. Nu när vi har värme i huset och ytterdörren på plats så kan du faktiskt få stanna ett tag. Typ till näst sista veckan i mars eller så. Du får väldigt gärna maka lite på dig några dagar, så att din kompis herr Snö kan få lite utrymme också.

Du gjorde det väldigt vackert imorse när havet frös på och dimmorna låg över ytan. Du tog med dig den efterlängtade Solen också som visade sig för oss en kort stund. Tack för det! Det är alltid härligare att träna i dagsljus, tycker jag.

Nu kan vi ägna oss åt lite vintersport och så får man ju användning av sina mamelucker! Utmärkt. Om du sen kan frysa alla bakterier till is så är jag också väldigt tacksam, för nu tycker jag att de borde försvinna ur mitt system. Jag provar med chockbehandling imorgon, sen borde väl bakterierna ge med sig?

Tack Vintern, vi är glada att du är här!

20140113_095000#1

20140113_095012

20140113_124032

bästa Crossnature-deltagare och härliga Mamas i måndagens första vintersol

2 comments

  1. Ja bacillerna som du har haft kan nog ta och frysa bort nu. Härliga pass dina deltagare verkar ha haft! Jag är dock som katten… men det är mest för att snön är så jobbig när en springer med vagn. Ljust o fint är det verkligen.

Kommentera

