hur man INTE ska göra

Nytt år och listor överallt hur man ska komma igång, hur man nystartar, hur man blir av med julchokladen, hur man organiserar sitt liv och blir allmänt lyckligare sådär. Förutom att jag tycker det är lite intressant att ett datum får så stor betydelse – lite som att DÅ, förut, så var allting dåligt men NU, 1 timme senare så ska allting bli så bra – så har jag kanske inte startat året sådär med bravur.

Här bjuder jag därför på en lista på hur du INTE ska göra om du vill få en riktig kanonstart på 2014, helt baserat på egna erfarenheter.

  • Bli halvsjuk strax efter lucia, trösta dig med chokladmängder utöver de som julen påbjuder och inte kunna träna.
  • Glömma att socker är som speed för bakterierna. Ojsan.
  • Stanna hemma över julen just i år som varit den varmaste i Finland på typ 50 år. Och regnigaste.
  • Sticka huvet i sanden och glömma en del viktiga datum för till exempel arbetslöshetskassan …
  • Byta internetleverantör vid årsskiftet. Säger sig ju självt hur det funkar.
  • Uppträda som en sockermissbrukare och gömma godispåsarna för resten av familjen
  • Skaffa gellack som är så himla snyggt men som förstås innebär att jag nu borde fixa dem minst 1g/månaden. Eller hur.

Undvik ovanstående och bli ett bättre du.

Jag ser nu fram emot internet – det ryktas att det ska anlända någon gång om sådär en 2-3 dagar men då är det ju helg så kanske nästa vecka? Fram tills dess försöker jag vända ovanstående punkter rätt. Har börjat med att se till att skafferiet är helt tomt på sötsaker. Och halsontet är Nästan På Väg Bort.

Lite less? Jag? Nädå. Säg nåt skoj, ni som är pigga och glada!

23062011311hit längtar jag, just nu

 

3 comments

Kommentera

