träningsrim

Någonting måste vara jättefel, för här sitter jag ganska ostressad. Nä, paketen är inte inslagna ännu men det tänkte jag ändra på rätt snart. Skinkan står i ugnen och löpskorna står oanvända sen en längre tid i hallen. Flunsan håller i sig, räknar in en vecka nu. Vaknade inatt av grymt halsont, fick ställa in dagens träning och tyckte lite synd om mig själv. Har förmodligen halsfluss men tänker definitivt inte äta antibiotika. Det fick jag nog av förra året, tycker att den hästkuren borde räcka för några årtionden framöver.

Det bästa med uppesittarkvällen eller lillejulafton är ju faktiskt att man lagar julskinka, äter den med hemlagat potatismos och god senap. För det gör man. Har jag gjort i 40 år och det tänker jag fortsätta med sålänge jag är hemmavid iallafall. Det intressanta är att man aldrig vet när skinkan är klar, den brukar leva sitt eget liv där i ugnen.

Medan man väntar på den kan man ju dricka glögg för halsens skull och rimma lite. Lite hjälp på traven? Lite nödrim till er!

Kompressionstights

  • Tight som en strumpa, runt både ben och rumpa. Du kan skumpa bäst du vill, allting sitter fullständigt still.

Vätskeryggsäck

  • Med påse på ryggen blir du en trygg en. Ingen risk att tungan torkar fast när du har slang av plast.

Minimalistisk löparsko

  • Som en nisse tassar fram på tå, kan du ta ett steg – eller kanske två. Sen får du vila en dag eller så.

 

God Jul till er allihop – jag önskar er en riktigt skön, slappig och vänlig helg tillsammans!

 

Kommentera

