en tjuga i handen

… är bättre än en i foten. Klokt sagt.

Idag har jag halsont och minns hur jag mådde för exakt ett år sen. Då låg jag på sjukhuset med rosfeber. Mådde alltså inte helt hundra. Kroppen minns tydligen genom att bli flunsig och halsontig igen, precis ett år senare. Den här gången tänker jag inte hamna på sjukan, dock.

Istället så ger jag er lucka 20. Bakom den finns lite av det gröna som jag tänker ha på julbordet i år, för nu är jag trött på grönsaksfattig mat under julhelgen.

  • Grönkålssallad – med en riktigt god olivolja, valnötter och granatäpple. Kanske lite ädelost, kanske inte.
  • Lättkokta morötter med apelsin – bara vänd mkt lättkokta morötter i lite färskpressad apelsin, en pyttemängd honung och salt.
  • Färsk spenat med andra gröna blad. Bara sådär faktiskt. Sjukt gott, behövs inget annat. Förutom lite edamamebönor då, kanske. Just det.
  • Mer granatäpple – och citrusfrukt i massor.

I morse tränade vi i totalmörker, regn och blåst. Det var … uppfriskande. Jag tvingade mig själv att hållas i stillhet och fick istället de andra att jobba rejält. Det är supersvårt att veta hur jobbigt det är för andra när man inte själv gör samma övningar. De blev nog lite trötta idag …

 

 

3 comments

Kommentera

