8

Idag firade vi yngste sonen med en adventsbrunch. Andra advent och lagom dags att testa lite julsmaker. Det blev en vintersallad med olika gröna blad, rödkål, granatäpple, valnötter och blåmögelost. Kyckling till det och ett nybakat bröd. Enkelt och gott, faktiskt.

Bakom lucka 8 finns en utmaning som räcker hela veckan:

Bryt ett mönster som du inte är nöjd med.

Jag gör flera saker just nu som jag inte är så glad över, men jag får ta tag i dem en i sänder. Börjar med att återerövra löpningen. Jag saknar den och ju längre jag väntar desto tyngre blir det. Nästa vecka blir det fokus löpning – det blir tungt, tråkigt och säkerligen rätt träligt, men är huvet dumt får kroppen lida. Säger man ju. Har man maskat i två månader så kan man inte skutta tillbaka i gammal löpform på en eftermiddag. Det är min plan, vad är din?

å du, kommer du ihåg det där brevet eller kortet du skulle skriva – jag har precis tagit fram ett papper här …

Måndag imorgon, vi ses då!

 

One comment

Kommentera

