bakom fjärde luckan

Minns du när julkorten drällde in i brevlådan, man tittade vem de var ifrån, kanske satte man upp dem men oftast hamnade de i en hög någonstans och byggde på det dåliga samvetet för att man inte själv skickat till dem man fått ifrån? Dit vill jag inte igen. Men, faktum kvarstår, man blir väldigt glad så fort det kommer ett kort eller brev i lådan – för det är ju så sällan det händer!

I dagens lucka döljer sig därför en uppmaning. Välj ut en eller några som i år ska få ett handskrivet kort eller kanske brev med en hälsning från dig. Stressa inte över brevpapper eller tjusiga kort, det är trots allt orden som räknas. Sätt dig ner ikväll, ta några minuter och formulera en tanke. Posta imorgon. Jag lovar, mottagaren kommer att bli väldigt glad. Det enkla är det bästa.

20131204_092547

Dagens träning blir en lågintensiv löprunda – jag måste tillbaka i selen igen. Som jag säger till mina träningsgäng; det tar några veckor att etablera en vana. Det gäller faktiskt även mig …

(Och jag kan meddela att havresnitten från igår ÄR grymma – pojkarna bakade igårkväll. Livsfarligt.)

3 comments

  1. Skickade faktiskt iväg tre brev i måndags. Handskrivna, på papper, med frimärken på kuvertet. Oldstile kanske, men väldigt trevligt att få. Jag håller med dig Anna!

  2. Jag skickar 8 julkort med posten: Till föräldrarna, mina 2 systrar (varav den ena med familj), min morbror, min kusin med familj, till två kompisar och till min pojkvän. Men inte idag. Så jag får inte upp dagens lucka…Som julkort använder jag sparade bilder, oftast från väggalmanackor, som jag klistrar upp på kartong (sparade ris- och pastapaket som jag klipper sönder).

Kommentera

