årets julkalender

Minns du när du var liten – kanske satt du som jag klistrad vid tv:n på morgonen för att se julkalendern? Det var som på sommarlovet, när allting var uppåner och man fick titta på sommarlovstv. Före frukost! Ibland tycker jag lite synd om dagens ungar, vad ska de minnas för speciella stunder när ingenting behöver längtas efter och väntas på längre. Allt finns för konsumtion nu och direkt.

Jag tänkte ha en liten julkalender här, en sån som man också måste vänta på. För det är inte alls säkert att den kommer klockan 8 varje morgon .. Syftet är dock detsamma som barndomens julkalender – att göra dig glad. En blandning av alla möjliga glad-saker dyker upp här, en gång om dagen hela december, med början idag.

20131201_153245

Världens enklaste och mest självklara inledning på december – hitta någon att krama. Erbjud din famn för en stund, stanna upp och var tacksam för stunden. En fin start på en månad som borde handla mer om gemenskap än om stress och konsumtion.

Glad första advent!

4 comments

      1. Jag är så gammal att för mig gällde Trazan och Banarne. Tänk den som hade en sån studsmatta som de hade där i djungelkojan … 🙂

Kommentera

