energi och inspiration

Hemma efter en helg i Stockholm. Det blev både Matmässa och Allt för Hälsan och så blev det lite träning där i lördags …

Be Your Best-konventet hade premiär och vi var 300 som kastade oss in i en dag full av benböj. Det var riktigt, riktigt bra – både arrangemanget som flöt prickfritt och ledarna som höll de olika klasserna. Jag kan inte jämföra med andra stora konvent eftersom jag aldrig varit på något, förstås blir det lite speciellt när man är så många samlade i en och samma sal, men jag tyckte ändå att ledarna lyckades bra med att få oss yra höns med på noterna. Det var härligt att se hur alla tog i, kämpade och skrattade och försökte sitt allra bästa.

Jag gillade verkligen Sofia Mattssons brottningsinspirerade pass – en silvermedaljös, stor som en brandsläckare, 55 kg muskler. Lägg till parövningar som benlyft med kompis på ryggen, brottningslekar och explosivitetsövningar och vi var ganska slut efteråt.

Akrobatiken var suverän, plötsligt stod man uppåner stödd av någon annans armar, vi balanserade på varandras ben och viftade med händerna i luften. Vem hade trott det? Tur att dagen avslutades med ett MOJO Flex-pass med suveräna Monika, hon pratade oss igenom värk och smärta och stelhet och om jag inte gått på det passet hade jag nog inte kunnat röra mig idag.

Lite bilder från dagen – Sofia och Mela, Robert Kronberg & team, jag och sen hela gänget.

20131109_075613

20131109_100350

IMG_20131109_101430

20131109_103602

 

 

4 comments

Kommentera

