målstyrd – jag?

Som konstaterats är jag nog inte så värst vuxen. Däremot är jag bevisligen målstyrd. Efter Lidingöhelgen måste jag därför hitta ett nytt mål – Tjejmarathon nästa år ligger alldeles för långt bort i tiden för att det ska funka. Man kan förstås ha lite småluddiga mål här under hösten, men om jag inte har ett tillfälle att mäta mig mot så blir drivet inte det rätta. Många springer Hässelbyloppet 13 oktober, men jag har varken tränat fart eller befinner mig i Stockholm då, så det är inte rätt mål.

Be your best convention den 9.11 är på ett vis ett mål – när jag åker dit vill jag vara i balans med mig själv. Det är en bit dit och det handlar inte enbart om att vara i god träningsform. Ett bra delmål!

Det finns en rätt intressant tävling här i Finland – en cup där man springer 1 mil, 5 gånger under vintern. Enda haken är att den går på landsväg, 5 km dit och 5 km tillbaka. Kan bli tråkigt i längden, men klart värt att kolla upp. Kanske ett bra incentiv att hålla sig springande i vinter?

Jag läser lite här och där om #upgradeoctober – att göra det bästa av det man har, just nu. Att välja att fokusera, att inte sprida sig för mycket, att göra det man kan på allra bästa vis. Det är en bra tanke. Jag ska bara definiera först vad jag borde göra …

Men, hörni. Första målet blir att bli helt frisk. Den här halvflunsan gör mig knäpp, men imorse kändes det lite lite bättre. Kanske den är på väg bort? Hoppas den tar med sig metallsmaken i munnen, huvudvärken, de svidiga ögonen och magknipet samtidigt. SEN kan jag börja jobba med höstens mål.

20130808_100048

 

2 comments

  1. Jag är likadan. Fick en plats på AXA nästa sommar men det är ju eoner bort…

    Förra året – eller faktiskt i år, det var i januari – sprang (weeell, joggade, flåsade och klättrade lite) jag ett roligt halvmarathon i Göteborg. Det var perfekt för att hålla igång under hatmånaderna (för träning, för mig, i alla fall) november och december. Förhoppningsvis går det igen och då kan du väl ta med familjen på en skojig helg i trevliga Göteborg (julklappstips!?). Det finns ju mycket att se och göra där även på vintern. http://sandsjobackatrail.se/
    Annars kanske det finns något liknande i finska trailskogarna??
    Lycka till!

  2. Jo Aktiacupen är helt bra som formmätare (fast omständigheterna kan ju variera rätt häftigt från en gång till en annan). Det är litet backar och kurvor så det blir inte alldeles mördande trist. Fast egentligen vet jag ingenting om hur det är att springa alla 5 gångerna, för även om det var min plan förra vintern, blev det av bara en gång. Något tag var det förhinder och sedan pajade baklåret. Men den här vintern skall det bli nytt försök!

Kommentera

