så. himla. trött.

Söndag. 23 km i benen och jag är trött. Riktigt, riktigt slut. Efter torsdagens vila blev det en härlig Crossnature-morron och så tog jag kommandot över viljan och benen och styrde ut mig själv på en runda längs Helsingfors vattenlinje. Brunnsparken, Siljaterminalen, Salutorget, runt hela Skatudden, vidare mot Berghäll och Hagnäs torg och tillbaka. 16 km med tunga ben men fantastiska vyer hela vägen. Det är roligt att springa på nya ställen, finns alltid nånting att titta på! Hittade ett fik som såg så mysigt ut men jag är rätt säker på att de inte hade velat ha mig som kund där, svettig och skitig. En annan dag.

På eftermiddagen fick jag plötslig inspiration och rörde ihop en fördeg som fick stå tills igår kväll. Då tillsatte jag jäst och mjöl och knådade ihop degen, lät den jäsa kallt (utomhus faktiskt) och imorse kunde jag skära ut bullar och vika ihop till ett bröd – perfekt laddning inför långpass. Det behövdes bränsle – min kropp är rejält trött. Träningsvärk på alla tänkbara ställen, lite värk i knäna och allmänt sådär slut. Om jag inte haft goa, snabba Mia som sällskap så hade jag nog struntat i långjoggen, men det blev till slut 23 km på trötta fötter.

Nej, det är inte alls roligt alla pass. Det är inte lätt och glatt och kul och skuttigt. Rätt ofta är det jobbigt, enahanda, tungt och lite ont. Tur att man får sällskap ibland så att de dagarna blir lite enklare, som idag. Nu sitter jag här och planerar morgondagens pass, det ska bli riktigt kul – men jag ska vara väldigt snäll mot den här kroppen hela dagen idag. Den behöver tas om hand litegrann nu. Massage inbokat på tisdag. Ser fram emot det.

Nu trappar jag ner löpningen inför Lidingö och det var nog just in time. Varken kropp eller huvud vill egentligen mer nu. Det blir lite löpvila efter Lidingö, iallafall som det känns idag.

20130913_084201

20130913_084037

20130913_090708

20130913_090651

20130913_092357

3 comments

  1. Tack, Anna, för ditt sällskap i dag! Som jag sade: du ställer så höga krav på dig själv! Ta det lugnt nu före Lidingö 🙂

Kommentera

