it goes on and on …

Det är alldeles magiskt hur vackert vädret är. Det bara fortsätter. Det känns nästan lite konstigt, som att naturen går på övertid eller så. Några timmar på ön idag i full sommarvärme, man fick nästan leta efter det där höstbettet i luften. 18 grader i vattnet och det var bara solens läge på himlen som avslöjade att vi är en bit in i september.

Igår fick jag till ett långpass som hette Duga. På något konstigt vis lyckades jag lura med mig herr M på en morrontur. Inte klockan 7 men väl kvart i åtta började vi lunka mot skogen och det blev en drömlik morgon. Dimmor som lyfte från ängarna, hästar som nyvaket busade i hagarna, vått gräs och gröngrön skog. Nu har björkarna gula stråk och det doftar höst. 11 km tillsammans, sen fortsatte jag på min långtur och intalade mig själv att det gjorde gott. Dryga 25 km senare fick jag njuta av en ganska välförtjänt frukost och sen kändes det rätt okej att ägna resten av dagen åt tapetsering.

Idag skulle jag sprungit ytterligare 12, men kroppen var trött. Inte bara lite trött utan ganska utmattad. Eftersom det blir en extremt tuff träningsvecka med start imorron så lyssnade jag inåt och bestämde mig för att vila. Och äta lasagne som mina söndagskockar lagat. Vansinnigt gott – och härligt att slippa göra det själv.

Imorgon börjar Crossnature inne i Helsingfors – klockan 9.00. Vill du också komma med? Javisst! Skicka mail till info@crossnature.fi, bara – alla är välkomna!

20130907_082049

20130907_082034

20130907_082045

20130907_084423

 

 

Kommentera

