mer träning

Nu är det snart bara 3 veckor kvar till Lidingöloppet. När jag kikar lite i det där träningsprogrammet så är jag tydligen mitt inne i två mardrömsveckor med miljoners miljoners löppass. Började ju bra med att jag skippade tisdagens pass och istället åkte och lagade raw food, så dagens vilodag blev istället löpning. Lite oroande att det står löpning på fredag, lördag och söndag också i programmet …

Men, man är ju så gammal och klok att man har lärt sig att man inte kan och inte ska ta igen förlorade pass. Så, därför blir det vilodag imorron. Jag ska promenixa bort till Brunnsparken i stan och reka lite inför måndagens Crossnature-pass. Ute i tid, för en gångs skull.

Det är både roligt och intressant att snäppa upp träningen ibland, det är faktiskt inte enbart jobbigt. Ofta kommer det en kick i belöning, kroppen superkompenserar som det så fint heter och om man vet att vila i rätt tid så kan det ge en skjuts i rätt riktning. Hoppas på det …

20130901_145114

20130901_145241

20130901_145341

20130901_150402

3 comments

  1. Oj, oj. Jag har också skippat så många pass i mitt program, eller modifierat passen till oigenkännlighet. Än har det varit förhinder, än ont någonstans, än något annat på gång, eller ren och skär slöhet och lättja. Jag utgår från att jag väl ändå överlever LL, men att det kanske blir mera ta sig igenom -stuk än vad jag tänkt. Men det är första gången, så det blir ju pers ändå 😉

    1. ja, det var ju just det – jag springer för andra gången och har en otäck liten tid som kommer att reta mig till vansinne om jag inte slår den – vilket är rätt osannolikt faktiskt. Tyngre och långsammare än för två år sen kan man inte räkna med stordåd. Suck. Man borde bara springa alla lopp EN gång 🙂 Men roligt är det!!

Kommentera

