vanligheten slår till

Nu känner man igen sig. Dagarna är precis sådär vanliga igen som de brukar vara, sommaren är faktiskt förbi och några långa timmar i myssoffan på Bötö-terassen blir det inte mer i år. Men det gör ingenting. Jag gillar vardagen. Himla tur det.

Som ägare till ett gammalt trähus har det blivit många långa timmar av renovering och ombyggnader genom åren. Nu är det dags igen, största projektet hittills. Huset byggs till, pojkarnas stora rum delas i två och det blir tilläggsisolering och nya fönster och nya golv. En logistisk mardröm. Ingenting går fort nog, regnet sätter käppar i hjulet och nya små trevliga överraskningar dyker upp lite då och då i det gamla huset. Som till exempel att hela huset är snett. På alla håll. Vi bor i ett salmiakformat hus. Fast det har ju gått bra tidigare så jag hoppas att det funkar även framöver.

Husrenovering ger rätt många tillfällen till träning. Vardagsträning i högsta grad. I fredags bar vi lecablock tills ryggen sa stopp. 15 kilo/block, knappa 2 pallar. Det kändes i lördags kan jag lova. Speciellt under långrundan som jag tog mig an i Luuk, ett friluftsområde som ligger en bit härifrån. Ordentligt kuperat om än inte lika backigt som i Noux – en slinga på 8 km som vi tog två gånger och så rundade jag av med ytterligare 4 så blev det 20. Välbehövligt. Trött kropp men skönt att få passet gjort, Lidingö rycker närmre och jag behöver både långpass och mycket, mycket mer fartträning.

Idag står det måndag i kalendern. Vanlig måndag med vanliga sysslor. Jobb och renovering och träning – en löprunda blir det i eftermiddag.

Imorgon, däremot, står det tisdag och DEN FÖRSTA TUFFA TISDAG 1+1 på schemat! Kom med, ni som bor här i närheten! Jag och yngste sonen kommer att ha ett roligt och utmanande program för både stor och lite mindre. Det ska bli superkul!

20130818_204927lecablocks-gym …

20130818_124907takmålningsgym …

20130817_130538

One comment

  1. Oj, det är mycket som händer.
    Jag känner igen det till viss del. Vi renoverar inte, men däremot byggde vi hus med oinredd övervåning för 8 år sedan. Tre rum är klara. Två återstår. Varför tar man bara tag i det när man VERKLIGEN har behov av fler rum? Haha! 😀

Kommentera

