ut och träna!


Halva augusti borta, skolan börjar idag och det står tusen saker på agendan. Plötsligt ska middagen på bordet i tid, man ska gå och lägga sig i tid och däremellan ska allt hinnas med.

Det är nu man borde ta tillfället i akt att etablera nya rutiner. Letar man på nätet efter inspiration så går det mesta ut på att om man hinner se på tv, facebooka och tjata på sina barn så hinner man också träna – det handlar om att välja. 15 minuter, 30 minuter, 10 minuter när man borstar tänderna – egentligen finns det inga ursäkter för att inte investera i sin hälsa.

Jag vill ju se så många som möjligt ute i naturen och ute i friska luften – det är här man mår som allra bäst. Det är inte så svårt att få ihop, börja med att promenera lite längre från bussen på morronen, kanske cykla till jobbet, jogga med barnen på cykel före middan. Det gäller att få in en rutin och det tar enligt experterna några veckor innan man har etablerat den, så lika bra att börja med en gång!

Nästa tisdag startar höstens Tuffa Tisdag på nytt – nu är hela familjen välkommen med. Det ska bli roligt att träna stora och lite mindre tillsammans, det finns massor av övningar man kan göra ihop och så hinner man umgås samtidigt. Yngste sonen blir min hjälptränare och jag hoppas på en riktigt stor grupp som ses nästa vecka. Finns plats för alla – kom med bara!

En annan nyhet är att Crossnature också kommer till Helsingfors om ett par veckor! Det blir morgonträning och lunchträning och en massa frisk luft nära havet. Hör av dig om du vill komma med.

20130813_074231

försökte vara en god mor och bjöd skolstartarna på pannkaka imorse – keso och kokossocker på det!

2 comments

  1. Jag är nog lite bekväm av mig (?) Jag tycker 10-15 min träning kan kvitta (vet ju att det egentligen inte är så!) men duscha och greja får några futtiga minuter. Det är ju jobbigt… 😉

Kommentera

