längsta sommarlovet

Det känns som att den här sommaren aldrig tar slut. Kvällarna blir bara mjukare och mörkare, vattnet blir varmare och benen blir brunare. Håret gråare och takten långsammare – kanske är det slutklämmen inför nästa veckas skolstart? Vi njuter av långväga besök, god mat och stilla stunder. Igår var det hett och jag fick undan en morgonmil, men inte var det speciellt njutbart. Däremot njöt jag oerhört av kajakturen till fastlandet. Stilla, nära land, sjöfåglar och svanar.

Idag blir det rörlighetsträning. Kämpar vidare med #30omdagen – hittills en vilodag. Imorgon blir det jogg igen. Nu har jag planerat in långpassen inför Lidingö, måste ha dem i kalendern för att de ska bli av. Backträning och långa intervaller på det så ska man förhoppningsvis överleva.

Igår gick Stockholm Ultra av stapeln för första gången. Så många otroliga prestationer. Jag skulle själv aldrig komma på tanken att springa ultra inne i stan, men jag gissar att de som var med igår är mer än lyckliga för sin medverkan. Respekt till alla som genomför en utmaning, till alla som har satt upp ett mål för sig själv och genomfört det. Härligt jobbat.

20130804_095709

6 comments

  1. Hej! Kul med din blogg och instagram! Jag följer dig med stort nöje. Inspiration! Jag ska springa mitt 4:e Lidingölopp och följer din väg dit. Blev nyfiken på ditt upplägg; hur har du planerat in dina långpass inför Lidingöloppet? Till helgen ska jag springa Axa fjällmarathon, spännande! // Karin

    1. Hej Karin, vad roligt att du följer med! 4e LL – du är ju en rutinerad räv, jag har bara sprungit 1 förut. Jag la precis upp min långpassplan i dagens inlägg, kolla där!
      Stort lycka till på Axa, det är helt säkert en fantastisk upplevelse.

Kommentera

