fiffig

Idag var jag fiffig. Vi skulle åka till kompisar som har sommarställe en bit ifrån oss och när de andra tog båten så tog jag fötterna. Det blev 14 km på ganska kuperade smala asfaltsvägar i perfekt löpväder. Jag ska inte säga att det blev en underbar runda – för det blev det inte. Vackra omgivningar och sommar, men det var tungt och kroppen är trött. Backarna kändes omöjliga och jag gick uppför ett antal av dem. Det är tre veckor sen Tjejmarathon och ovan som jag är vid riktigt långa distanser så märker jag att kroppen behöver mer tid för att återhämta sig. Det finns liksom inget extra att ta av, pulsen går upp och det känns tomt på energi.

Jag känner några löpare som är verkliga kilometersamlare och som nu förbereder sig för Stockholm Ultra – 50 eller 100 km den 4e augusti. Jag har förstått att det krävs lång tid och repetition för att kroppen ska bli seg och utveckla någon sorts ”motståndskraft” inför det slitage som blir under långa rundor, tävling eller träning. Seg är jag ju verkligen inte, men om man får hållas hel så kanske jag kan sega till mig lite med tiden …

Eftersom barnen var hungriga på nytt när vi kom hem igen så blev det skåpsrensning som resulterade i varma mackor. Barndomsminnen och smak av kvällsmys. Senap, skinka, tomat, ost och ädelost. Lite örtkryddor. Basic gott.

20130718_120736gissa vad jag har i träningsbh:n …

20130718_120811… i brist på annan vattenflaska …

20130718_125122

20130718_131616

IMG_20130718_201848kvällsmys

3 comments

Kommentera

