benen håller!

Jag är så glad! Imorse tog jag en promenad till det lokala bageriet – som egentligen är värt ett inlägg i sig – och på vägen testade jag några springsteg. Benen höll! På femte dagen efter mitt första ultra är de här stolparna till ben redo att jogga försiktigt igen. Kroppen är fantastisk. Det blir ingen löpning idag dock, kanske en pyttekort morrontur imorgon bara för att vänja sig. Eller sen först nästa vecka – jag har ingen brådska.

Sommarträningen håller på att formeras, när man befinner sig på en liten ö blir det ett lite större program att få till löprundorna eftersom det krävs båttransport till fastlandet. Men, i år ska kajaken i vattnet iallafall och då kan man alltid paddla dit! Förra året var det för kallt och blåsigt för ensamma kajakturer så den vackra farkosten fick stanna hemma i garaget.

Det bästa med instagram och facebook och twitter är att man aldrig är långt från träningsinspiration och det tänker jag utnyttja i sommar. När det är dags för Lidingöloppet ska kroppen vara redo, så det blir styrka och smidighet blandat med löpning. Nu vet jag ju att jag borde orka distansen iallafall …

20130704_153251

kardemummabullar från stenugnsbageriet – himmelriket 

2 comments

Kommentera

