sommartungt

Det går lite trögt just nu. Jag har tydligen ätit en flodhäst eller något eftersom jag vaggar runt och känner mig som en tunna med stolpiga ben. Träningen går tungt och jag vill helst bara sova. Det borde vara värmen som tar udden av träningslust och ork gissar jag – vi har (förlåt till er som inte har) ett sagolikt sommarväder här sen en dryg vecka. Det doftar sommar, det är över 25 grader och solen strålar. Man har lust att göra mycket annat än att springa varma rundor …

Tuffa Tisdag tar snart sommarpaus och det är bra – man behöver lite distans ibland för att kunna förbättras och utvecklas. Den här veckan har jag Summer Sprout med 9 underbara kids som lagar mat och bakar i ett supervarmt skolkök. Idag gav vi upp och åkte in till stan istället, med egen picknick (tonfiskwraps) och många vattenflaskor. Vi pratade med damen i fiskbåten, vi smakade jordgubbar och persikor och vi åt vår lunch på en filt i Esplanadparken. En riktigt härlig onsdag.

Idag vilade jag benen, imorgon borde det bli backintervaller. Lusten till det är inte så stor just nu, men det ändrar sig säkert. Hur jag ska orka med 53 km om några veckor ter sig just nu helt obegripligt. 5,3 är lite mer rimligt för min sommartunga kropp. Den kanske jäser i värmen?

20130605_122130

20130605_122206

20130605_122553

20130605_124342

 

 

 

 

One comment

Kommentera

