lycka till – ha kul!

Imorgon är det Stockholm Marathon. Jag minns när jag jobbade för stora livsmedelsbolaget och vårt varumärke Lätta var loppets sponsor. Jag var helt ointresserad av löpning då och medverkan i evenemanget bestod av att vi var på plats för möten och events i samband med loppet. Bodde på gamla rock´n-rollhotellet Lydmar mitt i stan och ägnade kvällarna åt fest. Det var också rätt najs faktiskt. Kolleger sprang delar av loppet utklädda till Lätta margarinpaket och ingenting var riktigt på allvar.

För de som springer imorgon är det absolut på allvar. De flesta har tränat målmedvetet, för några är det marathonpremiär och för några är det ännu ett kryss i lopplistan. De flesta löpar-feeds i sociala medier har fyllts av lite nervösa uppdateringar, gemensam pepp,  sista-minutentips och en massa glädje. Jag tycker det är härligt att följa med – även om man inte springer så får man lite ta del av den där elektriska stämningen, av energin och peppen som finns på twitter, instagram och fb. Nästan så att man blir sugen själv. Ja, om loppet gått på grusvägar och i skogen då. För jag har ju svurit på att aldrig springa ett marathon på asfalt och definitivt inte en mara som går två varv på nästan samma bana. Det tycker mitt psyke inte alls om.

Jag springer ett långpass imorgon ungefär samtidigt som marathon. Långsamt och i skogen – men jag ska tänka på alla er som kämpar och gläds i Stockholm. Idag gäller eat – sleep – repeat. Vila och njut, imorron är det dags att ha kul!!

Stort lycka till alla modiga, tokiga, glada, starka marathonlöpare. Var rädda om er under loppet, lyssna på kroppen och spring er glada!

 

 

Lattalog

… för visst har du bestämt dig? 

 

Kommentera

