tunga långa – ben

Det blev långpass i fredags – och nu är det redan söndag, men vi har varit ute på landet och där finns ingen uppkoppling. Tänk så skönt!

Jag packade löpryggan med diverse saker, banan och Enervit och fyllde vätskesäcken med den nya Resorb Sport. Gav mig av och de första 16 km gick i skogen på fina sandvägar. När jag kom ut i trafiken och började fippla med telefonen så stannade en bil och en man frågade om jag tränade för marathon. Ungefär, sa jag – och så fick jag en påse med sportdryck av honom. Man skulle tydligen bli väldigt snabb och stark. Fitness Drink. Pojkarna tittade på mig och sa ”men tänk om det är knark i!” Inte utan att man undrar, men jag får beundra honom för införsäljningen.

Efter det blev det mest tråkigt. Tråkväg på asfalt och grus, en bananpaus vid 20 km och sen hade jag ungefär 8 kvar tills jag skulle bli upphämtad. Ganska kuperade sådana. Jag var trött när killarna kom körandes och det var skönt att sitta ner men det grämde mig att jag inte fått ihop 30, så när vi svängde ner på vår grusväg hoppade jag av och sprang de sista 3.2. Saldo blev dryga 31 med tunga ben.

Räddningen på rundan blev olika podcasts. Jag lyssnade på Sara Rönnes ”Träningsglädje Talks” och på Inner Strength som intervjuade Monika Björn och Uppochhoppa-Sofy. Bra sätt att skingra tankarna på. Tror ni räddade min runda, tjejer.

Helgen blev mest bara som helger på landet blir. Äta, sova, städa, fixa undan, stapla ved, kratta nedfallna ruskor, laga mat, diska ute i regnet. När vi kom hem blev det en kvällsrunda – jag vägrar bli lika trött i kroppen den här gången efter långrundan. Motar bort det med återhämtningsjogg.

Å nu blir det glass med rabarber. Gonatt.

20130524_174935

20130524_174906skenet bedrar – var förbannat trött faktiskt

20130525_190856

20130525_112143

20130526_124327den här har jag staplat alldeles själv – fast det var herr M som klöv stubbarna …

2 comments

Kommentera

