varmt ute, kallt att dricka

Jobbar i trädgården. Solen skiner, sommaren tar fart. Underbart för en soldyrkare som jag. Springer ut och in och dricker  – man blir törstig av att gräva och flytta växter. Jag fick nyligen hem några prover av Little Miracles, så jag satte dem på prov under trädgårdsarbetet.

Det finns tre varianter – baserade på vitt, grönt eller svart te med olika smaksättningar. Samtliga är ekologiska och det finns inga konstgjorda tillsatser. Bra. De är sötade med agavesirap och innehåller fruktjuicekoncentrat. Alla tre innehåller ginseng som är uppiggande och acai som är en stark antioxidant. De är inte kolsyrade. Också bra.

Nu brukar jag ju försöka dricka vatten med citron när jag är riktigt törstig (och ja, jag är ju tyvärr hopplöst beroende av pepsi max, något som jag försöker förtränga), men som törstsläckare är Little Miracles långt bättre än konstgjord läsk. De är inte alltför söta och om de sen ger en extra energikick så är det ju bara bra, speciellt för den som inte gillar kaffe. De här skulle jag till och med kunna tänka mig att ge till barnen vid speciella tillfällen.

Jag tycker bäst om den med grönt te och granatäpple, den med vitt te och körsbär är något konstlad i smaken men det kan vara för att jag inte är ett fan av körsbär. Den med svart te och persika är lite kraftigare i smaken. De smakar bäst kylda.

20130521_143203

Det här inlägget är inte styrt av Little Miracles – jag fick hem 6 flaskor för att prova och jag fick välja att skriva vad (och om) jag ville. Så jag valde att skriva – det är bra med vettiga produkter som alternativ till allt skräp som finns. Notera även vår sk ogräsmatta. Kom gärna hit och hjälp mig bekämpa det …

 

2 comments

    1. Ja men just det – jag har ju glömt att gratulera! Hur långt är det kvar?
      De är faktiskt riktigt goda, föredrar dem före Vitamin Well som känns mer onaturliga i smaken. Testa när du kan lite senare!

Kommentera

