lite snabbare

Skalle-Per sprang lite fortare idag. Kanske luftmotståndet är mindre nu? …

Jag har inte direkt sprungit några kvalitetspass den här våren. Har inte velat. Visst, lite backintervaller har det kanske blivit men ingen fart. Verkligen ingen fart – jag har varit lite skraj och varken velat eller vågat. Idag träffade jag två snabbisar och en tredje anslöt av en slump och så körde vi lite korta tusingar. Korta för att det kom en backe vid ca 800 m, så den gick vi uppför och tog sen 800 m till – så blev det ett varv runt vår lilla sjö. Några gånger runt, faktiskt lite snabbare än tänkt och det kändes bra. Vi pratade hela vägen och det var inte omöjligt på något vis. Tanken på att köra ett eget testlopp om några veckor bet sig fast. Testa 10km så snabbt som möjligt, alldeles själv. Eller max med några andra. Ingen tävling, bara test. Våga. Bara göra. Vad kan gå fel, liksom? Man får ju bara ett besked på formen. Japp – det ska jag göra.

Imorgon åker jag till Stockholm över dagen. Frukost med bästa Nina, Hot MOJO med Camilla, lunch med Sofia och sen ett viktigt möte. För mig. Det blir en bra fredag.

_MG_6776

 

 

One comment

Kommentera

