ojoj ajaj

Nu är jag tillbaka i verkligheten. Grankullas första Cykelfest smälldes av i lördags och vi var arrangörer. 80 glada cyklister tog sig runt mellan förrätt, varmrätt och efterrätt hos nya och gamla bekanta och så avslutades det hela med ett rejält partaj. En hel del förberedelser, en hel del tänkande – logistiken kring 39 par som inte ska träffa samma människor mer än en gång under kvällen – och en hel del fantastiskt kul. Jag är supertrött och glad att allting klaffade. Förmodligen hade det funnits nån fiffig programvara för den här planeringen men jag kunde inte hitta det, blir vi fler nästa år så krävs nog några par händer till.

Min träningsmängd förra veckan blev helt katastrofal, men egentligen var det kanske bara bra. Jag har sprungit ganska flitigt på sistone och nån positiv sa att ”det är ju bara bra att pulsera träningen lite”. Jag nämnde inte att det ”bara” blivit typ 12 km och nästan inget annat, men strunt samma, nu är det dags för nya tag. Kroppen är fortfarande trött och sliten efter festandet. Jag tål allt mindre nattsudd och definitivt allt mindre alkohol, vilket faktiskt är ganska bra, det sistnämnda. Tyvärr blir man smärtsamt påmind om vilket gift alkoholen är, när effekterna av champagne och vin sitter i även på måndagen.

Många som tränar målmedvetet skippar också alkoholen helt. Jag dricker väldigt sällan och när det sker blir det något glas vin – men på en stor fest tycker jag att det är helt okej att njuta av god mat och vin i kombination. Jag vet att jag inte mår bra av det dagen efter och det har inte med mängden att göra, jag känner mig sliten redan efter 2 glas vin – men jag tycker att det är värt det, någon enstaka gång. Balans i allt, som sagt.

IMG_7723

 

IMG_7730

 

IMG_7731

 

 

 

 

 

One comment

Kommentera

