tjena långpasset

Lördag imorron. Det blir en riktigt bra helg, det här. Vad kan gå fel när man är hemma, barnen är glada, solen skiner, det finns tid att fixa med hus och trädgård och man har ett megasuperduperlångpass inbokat på söndag?

Typ kanske att man blir så nervös för att springa långt att man får ont i magen och inte kan äta nåt eller sova bra eller uppföra sig normalt? Det är ganska troligt faktiskt, men jag ska försöka tänka positiva tankar och inte låta nerverna go bananas. Det är ju bara en jogg. Inget att bli nervig för. Jag kan gå när jag blir trött. Det får ta den tid det tar. Det kommer att ta fyra timmar. Skit också. Fyra timmar är förbannat långt. Tänk vad trött jag kommer att bli. På fyra timmar kan magen braka ihop. Man kan få skoskav. Jag orkar nog inte springa så långt. Tänk om jag spräcker mina löptajts när rumpan skakar upp å ner i fyra timmar. Tänk om jag inte klarar det här, hur ska jag då klara Tjejmarathon?

Hjälp.

 

5 comments

  1. Tänk vad många små blommor du kommer se, och småfåglar du kommer att höra. Hur mycket friskluft du kommer få och hur mycket du kommer lära dig om vad du behöver när du är ute länge.

    1. Vad du är klok. Det där var väldigt bra, jag ska tänka på det. Och på att jag kan äta en riktig brakmiddag efter rundan 🙂
      Trevlig helg!

  2. Tänk inte på de negativa saker. Tänk bara positiv. Varför gör du det? För att du vill testa och visa dig själv att du kan. För att du kan!
    Njut istället!! Det kommer att gå bra, kanske lite trött men bra.
    Heja heja.
    Kram

Kommentera

