glada Wappen

Efter +10 år i Finland börjar man nästan säga ”glada Wappen” själv. Fast det heter ju Valborg. På riktigt. Här firas det med trädgårdsröjning, en jogg och festligheter hos vännerna. En bra dag!

Jag måste börja strukturera upp träningen – idag blev jag påmind av en vän att Tjejmarathon är ”ju precis typ alldeles snart”. Ups. Det stämmer nog tyvärr. Jag ska gräva fram det fina träningsprogrammet vi fått och börja bocka av. Kilometrar har jag i benen men inga tillräckligt långa ännu, så på söndag smäller det. 30 km ska läggas under sulorna innan den dagen tar slut. Får se på vilket sätt och i vilken fart, men nu ska det övas på att vara ute lääänge.

Hoppas att det blir en glad Wapp och en finfin Valborg var än ni befinner er!

tippaleipa

tippaleipä – som struvor ungefär – äts på valborg

One comment

  1. Jag är så himla sugen på att få springa långt på söndag, men det ser rätt så surt ut i och med att M har bortamatch. Har du rutten planerad och utmärkt?

Kommentera

