träning på resa

Snart är det dags för träningsresa, ska berätta mer lite senare, men nu är jag på vanlig resande fot några dagar. Det är lite kul hur väskan sen ett par år tillbaka alltid rymmer ett par löpskor och lite träningskläder. Enklast var att resa till London när det var vinter här, då behövde man bara packa hälften så mycket löpkläder. Nu är det lite vår i Skåne och jag lämnar långkalsongerna hemma – hoppas jag inte behöver använda dem alls mer i år, faktiskt!

Jag tycker att det är härligt att springa på nya ställen. I det här fallet blir det lite hemtrakter och kanske en Lundarunda, men det är skönt med omväxling från de egna gatorna. Tips till dig som ännu inte gör det – ta för vana att packa ner skor och något att träna i. Om du är på jobbresa så finns det ofta en liten halvtimme här eller där, man kan klämma in en löprunda på de mest fiffiga ställen. Tro mig, jag vet. Jag har skippat ett antal aw-häng på rökiga hotellbarer, fått luft i lungorna och haft snygga rosiga kinder till middagen. Och ingen har saknat mig under barhänget, jag lovar.

Man kan faktiskt också stiga upp en halvtimme tidigare och snabba sig lite i badrummet, då får man en prima start på en lång jobbdag och allt känns lättare. Ofta innebär jobbresor hopplösa dagar i instängda konferensrum, tveksamma luncher och dålig luft. Skönt att ha startat dagen på löpande fot då. Ta bara med karta eller telefon så att du inte villar bort dig. Har hänt, har jag hört ….

Alltså. Möte imorgon förmiddag, jogg på eftermiddagen. Det är en plan!

IMG_7058

 

kommer ni ihåg de här? ska invigas i helgen – Adizero Tempo 5. 

 

 

Kommentera

