vårrus!

Jag har läst om den ena efter den andra som inte har sprungit knappt något under vintern och så BOOM ger man sig ut och mosar milen på sub 50. Bara sådär. Lite vinterstel, lite ovana ben men OJ vad det visst gick lätt när solen visade sig. Hmpff. Well, förlåt, alla snabbspringare. Jag är bara avundsjuk för att jag inte är snabb. Väldigt avundsjuk, får jag erkänna. Ett dåligt drag hos mig. Men hörni – idag var det min tur. Nänä, inga sub-50 här inte (det är årets mål för övrigt), men tydligen gjorde min No Långkalsong-taktik sitt och jag samlade ihop nästan 12 km i bra fart. Stannade klockan lite då och då när jag pustade ut, det gör jag alltid när jag tränar kvalitet. Sån är jag. 8 backar blev det också på vägen och när solen låg i ryggen hade jag flera kilometrar under 4.30-fart. Lycka. Trött lycka och inte så uthållig sådan, men ändå!! Jag fick mitt vårrus idag.

20130403_190710

20130403_183950

vårskorna – de gamla – togs fram!!

20130403_190831

krokusgrön ull underst – Eon från Arc´teryx och så fleece från samma märke – inget mer behövdes idag!

4 comments

    1. Jag begriper det inte. Det känns som en utopi för mig. Men – jag måste berätta – idag testade jag lite ny löpteknik (inspirerad av boken) och tamejtusan så plupp, farten ökade med säkert 20 sek/min bara sådär, utan att det kändes jobbigare. Vet inte om klockan ballade ur eller om det faktiskt gjorde så stor skillnad, jag måste kolla det där … isåfall så är det ju bara att lära nytt!

  1. Det låter som min bror, som inte rört NÅN form av motion på tio år. Gav sig ut och springa och sprang inom tre veckor 11 kilometer på just under en timme. Vad trevligt, säger man då. INTE.

Kommentera

