gul lyser solen

Ingenting knäcker solen den här påsken, verkar det som. Den har lyst som en envis lampa hela veckan och man mår så BRA av det. Kan absolut vara okej med att missa en timme (sommartid!!) idag bara för att solen skiner.

Jag känner mig ovanligt pigg idag trots 20 km under fötterna igår. Kanske det går framåt? Det blev en varierad runda – lite lugnare fart i början och alldeles för snabbt för långpass på slutet, så kanske man kan kalla det för 20 km fartlek? … Jag behöver verkligen samla på mig kilometer under våren för att vänja kroppen. Det här med att jag ska springa (eller gå, krypa, jogga, kräla) 53 km i slutet av juni kräver väl lite träning. Gissar jag.

Eftersom det blir halvlångt imorgon också så vilar jag löpfötterna idag, men jag tänkte bekanta mig lite med mina två gröna påskkulor. Önskar att jag hade Betty lite närmre. Kettlebellsexperten. Men man kan ju googla!

20130331_112852

20130330_163959

20130330_180239

20130330_201916

årets påskdukning, goda ägg med ärtröra och löjrom – och så pepparkaksparfait från julen (!) med påskgriskycklingar.

Lärdom: tag icke mer än 1 droppe rött i marsipanen.

4 comments

    1. jag fokuserar på fikastoppen, det måste vara en bra taktik. Fika mycket, springa lite. 🙂 Ska försöka få in iallafall två riktigt långa pass före själva loppet och se hur det känns. Glad påsk tillbaka!!

Kommentera

