andra dagens äggjakt!

Alltså, vad kul att så många är med och jagar ägg! Mina föräldrar knatar på där nere i Skåne, ett gäng från Sverige är med och så vi här öster om viken. Härligt!

Jag är liksom utom tävlan men jag räknar lite i hemlighet ändå. Igår blev det två ägg för saker som jag gjorde bra och annorlunda, men jag tränade inte. Förkylningen hade sin topp igår och jag ville inte äventyra påsken – och idag mår jag mycket bättre. Idag var jag på en timmes yinyoga imorse och nu blir det en kvällsjogg i lågt stående solsken. Vilka dagar vi haft. Sol, krasig snö som smälter och trots meterhöga drivor så känns det som vår. Det är ljust och bättre blir det på söndag.

Hur går det för er? Blir det några ägg? Kom ihåg att skriva ner, både de ni jagar ifatt med motion och de ni får för bra saker som ni gjort, för jag vill ha en liten förklaring till just det sistnämnda. Det är bra att bli påmind ibland om att man ska bryta sina ovanor.

Idag har jag handlat till hela påskhelgen. Jag har för vana att skjuta upp det mesta och det är skönt att allt är köpt redan idag. När jag kaoshandlar blir det dyrt. Det blev till och med lite videkissar och en bit tyg som får fungera som påskduk. Tar en bild sen!

Skåpet är nu fullt med ägg, så kanske blir det nåt liknande förra årets.

IMG_5546

 

 

 

2 comments

  1. Här rullar det på. Tränat båda dagarna och så igår kom det riktiga styrketestet då greken hade köpt hem dom godaste av alla goda godisar. Fyllda med alla e-ämnen i världen och bara allmänt gött skit. Dom stod på bordet och ropade på mig men sa F*CK IT och åt inte en enda utan tog en banan och var nöjd. Känns bra, känns bra:)

Kommentera

